Процедуры, стратегии, подходы "социальной этнографии"
Литература
Vidich A., Lyman S. Qualitative methods, their history in sociology and anthropology // Handbook of qualitative research / Ed. by N.K.Denzin, Y.S.Linkoln. Newbury Park, CA: Sage, 1994.
Hammersly M. What's wrong with ethnography? The mith of theoretical description // Sociology. V. 24. 1990. P. 597.
Douglas J. Investigative social research. Beverley Hills: Sage, 1976.
Denzin N.K. The research act in sociology. London: Buterfield, 1979.
Denzin N.K., Lincoln Y.S. Introduction. Entering the field of qualitative research // Handbook of qualitative research / Ed. by N.K.Denzin, Y.S.Lincoln. Newbury Park, CA: Sage, 1994. P. 16.
Yin R.K. Case-stady research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage, 1989. P. 31-32.
Shipman M. Inside a Curriculum Project. London: Methuen, 1974.
Burgess R.G. Field Research: A sourcebook and field manual. London: Allen and Unwin, 1982.
Campbell D.T. Factors relevant to the validity of experiment in social setting // Psychological Bulletin. 1957.
Denzin N.K. The Research Act. Chicago: Aldine, 1970.
Stacey M., Batstone E., Bell C, Murcott A. Power, persistence and change: A second study of banbury. Lon don: Routledge and Kegan Paul, 1975.
Denzin N.K., Lincoln Y.S. Introduction: Entering the field of qulitative research // Handbook of Qualitative research / Ed. by N.K.Denzin, Y.S.Lincoln. Newbury Park, CA: Sage, 1994. P. 2, 15.
Weinstein D., Weinstein M.A. Georg Simmel: Sociological flaneur bricoleur // Theory, Culture and Society. 1991. V. 8. P.151-168.
Козина И. Использование метода case study в исследовании трудовых отношений. Рукопись.
Yin R.K. Applications of case study research. Newbury Park, CA: Sage 1993.
Flick U. Triangulation revisited: Strategy of validation or alternative? // Journal for the Theory of Social Behaviour. 1992. V. 22. P. 175-198.
Guba E.G., Lincoln Y.S. Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry // Educational Communications and Technology Journal. 1982. V. 30. P. 233-252.
Goetz J.P., LeCompte M.D. Ethnograpy and qualitative designe in educational research. San Diego, CA: Academic Press, 1984.
Все права на статью принадлежат авторам. Авторы передают права на использование статьи, в том числе на использование статьи в открытом доступе, издателю журнала на условиях неисключительной лицензии (Авторское соглашение (публичная оферта))
Принятием условий этого договора автором считается передача им материалов в редакцию через официальный сайт журнала ("Отправить рукопись") или через электронную почту редакции.