Семейные фотографии как коммуникация посредством изображений / Пер. с англ. А.В. Печуриной
Аннотация
Литература
Boerdam J., Martinius W.O. Family photographs: A sociological approach // The Netherlands’ Journal of Sociology. 1980. Vol. 16. Р. 95–119.
Chalfen R. A sociovidistic approach to children’s filmmaking: The Philadel-phia project // Studies in Visual Communication. 1981. Vol. 7. No. 1. P. 2–33.
Chalfen R. Cinema naiveté: A sociovidistic approach to the home mode of visual communication // PIEF (Programm in Ethnograthic Film) Newsletter. 1973. Vol. 4. No. 3. P. 7–11.
Chalfen R. Photography’s role in tourism: Some unexplored relationships // Annals of Tourism Research. 1979. Vol. 6. No. 4. P. 435–447.
Chalfen R. Snapshots versions of life. Bowling Green, Ohio: Popular Press, 1987.
Chalfen R. The sociovidistic wisdom of Abby and Ann: Toward an etiquette of home mode photography // Journal of American Culture. 1984. Vol. 7. No. 1–2. P. 22–31.
Chalfen R. Video versions of life: Anything new? // SVA (Society for Visual Anthropology) Newsletter. 1988. Vol. 4. No. 1. P. 1–5.
Coe B., Gates P. The snapshot photograph: The rise of popular photography. London: Ash and Grant, 1977.
Collier J., Collier M. Visual anthropology: Photography as a research meth-od. Albuquerque, NM: The University of New Mexico Press, 1986.
Gardner H. Gifted Worldmakers // Psychology Today. 1980. September.
Goffman E. Frame analysis: An essay on the organisation of experience. New York: Harper Colophon Books, 1974. [Гофман И. Анализ фреймов: эссе об организации повседневного опыта / Пер. с англ.; Под ред. Г.С. Батыгина и Л.А. Козловой; вступ. статья Г.С. Батыгина. М.: Ин-т социологии РАН; ФОМ, 2004].
Goodman N. Languages of art. Indianapolis: Bobbs-Merrill, 1968.
Goodman N. Ways of worldmaking. Indianapolis: Hackett, 1978.
Graves K., Payne M. American snapshots. Oakland, CA: Scrimshaw Press, 1977.
Hirsch J. Family photographs: Content, meaning and effects. New York: Oxford University Press, 1981.
Hodge R., Kress G. Transformations of love and power: The social meaning of narrative // Social Semiotics. Ithaca: Cornell University Press, 1988. P. 204–239.
Jenkins R.V. Images and enterprise: Technology and the American photo-graphic industry, 1839–1925. Baltimore, Md.: Johns Hopkins University Press, 1976.
Kiefer C. Changing cultures, changing lives. San Francisco: Jossey-Bass, 1974.
King G. Saying “cheese!”: Looking at snapshots in a new way. New York: Dodd, Mead & Company, 1984.
Kotkin A. The family album as a form of folklore // Exposure. 1978. Vol. 16. No. 1. P. 4–8.
Lesy M. Time frames: The meaning of family photographs. New York: Pan-theon, 1980.
Milgram S. The image freexing machine // Psychology Today. 1977. January. P. 50–4, 108.
Musello C. Family Photography // Images of information / Ed by J. Wagner. Beverly Hills, CA: Sage, 1979. P. 101–118.
Raymo Ch. Cameras don’t lie but a photograph might // The Boston Globe. 1991. June 22.
Schwartz D.B., Griffin M. Amateur photography: The organizational mainte-nance of an aesthetic code // Natural audiences: Qualitative studies of media uses and effects / Ed. by T.R. Lindlof. Norwood, N.J.: Ablex, 1987.
Все права на статью принадлежат авторам. Авторы передают права на использование статьи, в том числе на использование статьи в открытом доступе, издателю журнала на условиях неисключительной лицензии (Авторское соглашение (публичная оферта))
Принятием условий этого договора автором считается передача им материалов в редакцию через официальный сайт журнала ("Отправить рукопись") или через электронную почту редакции.